Το τελευταίο διάστημα γινόμαστε όλο και περισσότερο δέκτες καταγγελιών από μέλη μας σύμφωνα με τις οποίες, αρκετοί προϊστάμενοι Υπηρεσιών δεν τηρούν τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες σχετικά με την ορθή διακίνηση εγγράφων. Υπάρχουν πολλά περιστατικά όπου οι προϊστάμενοι Υπηρεσιών χρεώνουν έγγραφα κατευθείαν σε υπαλλήλους παρακάμπτοντας τους Τμηματάρχες με συνέπεια να μη γνωρίζουν αυτοί για το αντικείμενο αρμοδιότητάς τους που προβλέπει το οργανόγραμμα του ΥΠ.ΠΟ.Α.
Σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα, άρθρο 25 του ν.3528/2007, οι προϊστάμενοι όλων των βαθμίδων οφείλουν να προσυπογράφουν τα έγγραφα που ανήκουν στην αρμοδιότητα τους και εκδίδονται με την υπογραφή του προϊσταμένου τους. Αν διαφωνούν, οφείλουν να διατυπώσουν εγγράφως τις τυχόν αντιρρήσεις τους. Αν παραλείψουν να προσυπογράψουν το έγγραφο, θεωρείται ότι το προσυπέγραψαν.
Η μη τήρηση της ιεραρχίας στη χρέωση και διεκπεραίωση εγγράφων, διαταράσσει την εύρυθμη και καλή λειτουργία των τμημάτων, καθώς οι τμηματάρχες δεν λαμβάνουν γνώση για την εξέλιξη των υποθέσεων που τους αφορούν αλλά ούτε και το αντικείμενο με το οποίο απασχολούνται οι εργαζόμενοι που υπάγονται στην οργανική μονάδα που προΐστανται.
Κατανοούμε βέβαια, ότι κάθε προϊστάμενος έχει το δικαίωμα να χειριστεί ένα θέμα όπως αυτός κρίνει σκόπιμο αλλά η συνεχόμενη, επαναλαμβανόμενη και κατ’ εξακολούθηση εφαρμογή του ίδιου συστήματος παράκαμψης των αρμόδιων Τμηματαρχών υπερβαίνει το θεμιτό πλαίσιο ανεξαρτησίας του προϊσταμένου της Υπηρεσίας, η οποία θα πρέπει να λειτουργεί υπό τη διοίκησή του βέβαια αλλά χωρίς στεγανά στην ενημέρωση και πέρα από τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.
Ως Δ.Σ του Συλλόγου καλούμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που τυχόν αντιμετωπίζουν αντίστοιχα περιστατικά να επικοινωνήσουν άμεσα μαζί μας, προκειμένου να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες.