Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Το προεδρείο του Πανελλήνιου Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων Πτυχιούχων Ανωτάτων Σχολών του ΥΠ.ΠΟ. πραγματοποίησε συνάντηση με τη νέα Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κα Χατζηκοκολάκη Μαρία, προκειμένου να την ενημερώσει για τα τρέχοντα θέματα και να δρομολογηθούν τα εκκρεμή ζητήματα που μας απασχολούν.
Περιγράμματα θέσεων εργασίας στη Δημόσια Διοίκηση: ενημερώσαμε τη Γενική Διευθύντρια για τις θέσεις μας και επισημάναμε τα κρίσιμα σημεία, καθώς και τα χαρακτηριστικά περιστατικά, που αποτυπώνουν τον καίριο χαρακτήρα της αλλαγής που επιφέρουν τα περιγράμματα στην εργασία και το καθεστώς των μελών του Συλλόγου μας.
Καταγγείλαμε την αποστολή του μεγαλύτερου ποσοστού των περιγραμμάτων θέσεως εργασίας στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης χωρίς να έχουν εξεταστεί από την Ομάδα Εργασίας που έχει συγκροτηθεί στο Υπουργείο για την επεξεργασία τους. Υπενθυμίζουμε εδώ ότι κατόπιν πιέσεων των συνδικαλιστικών οργάνων του ΥΠ.ΠΟ.Α. πετύχαμε να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των σωματείων κάθε κλάδου στην Ομάδα Εργασίας.
Επισημάναμε τη σημασία που θα είχε να έχουν δοθεί κεντρικές κατευθύνσεις στις επί μέρους Υπηρεσίες ως προς τη συμπλήρωση των περιγραμμάτων θέσεως εργασίας. Μέσω κεντρικών κατευθύνσεων όλοι οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών, ιδιαίτερα των περιφερειακών, θα υιοθετούσαν κοινή μεθοδολογία στη σύνταξη των περιγραμμάτων και στην αντιστοίχιση των κλάδων σε επαγγέλματα. Αντίθετα, με την τακτική που ακολουθήθηκε ο κάθε προϊστάμενος Υπηρεσίας, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, κατέληξε να συμπληρώνει μόνος του τα περιγράμματα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ομοιογένεια. Παρατηρήθηκε μάλιστα το φαινόμενο να αντιστοιχίζουν τον κλάδο μας σε διαφορετικά επαγγέλματα και κατά συνέπεια να συντάσσουν αναντίστοιχα περιγράμματα. Εξόφθαλμη είναι η περίπτωση, που είχαμε καταγγείλει, όπου συνάδελφοι ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού κατατάχθηκαν από προϊστάμενους των Υπηρεσιών τους στο επάγγελμα της Γραμματειακής Υποστήριξης.
Τέτοια περιστατικά είναι ακόμα μία απόδειξη της ανάγκης να κατοχυρώσουμε για τον κλάδο μας το ξεχωριστό επαγγέλματα του Διαχειριστή επί Θεμάτων Πολιτισμού, ώστε να αναδεικνύεται ο διακριτός ρόλος των υπαλλήλων του κλάδου ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού στην αποστολή του Υπουργείου μας για τη διαμόρφωση δημόσιας πολιτικής στο χώρο του πολιτισμού.
Λειτουργία Υπηρεσιακών Συμβουλίων: επισημάναμε την πρωτοφανή καθυστέρηση που υπάρχει στη λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και την ανάγκη να ξεκινήσουν ξανά τη λειτουργία τους ώστε να εξεταστούν σημαντικά αιτήματα των συναδέλφων μας (εκπαιδευτικές άδειες, κλπ.). Ειδικά για τα αιτήματα αναγνώρισης προϋπηρεσίας συναδέλφων, που είναι χρόνια, ζητήσαμε να επισπευσθούν οι διαδικασίες.
Η Γενική Διευθύντρια μας ενημέρωσε ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα λειτουργήσουν άμεσα και αναγνώρισε τη σπουδαιότητα της ταχείας εξέτασης των αιτημάτων αναγνώρισης προϋπηρεσίας των συναδέλφων.
Λειτουργία υπηρεσιών – Υποστελέχωση: επισημάναμε και θα επισημαίνουμε το πρόβλημα της υποστελέχωσης των Υπηρεσιών, ιδίως της περιφέρειας, καθώς επίσης και τις μεγάλες ελλείψεις υλικοτεχνικής υποδομής. Αυτοί είναι παράγοντες που σε οποιαδήποτε διαδικασία στοχοθεσίας και αξιολόγησης θα πρέπει μα λαμβάνονται υπόψη για την εύρυθμη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των Υπηρεσιών.
Τοποθετήσεις Προϊσταμένων: Το Δ.Σ. τονίσε για μια ακόμα φορά την πάγια και ξεκάθαρη θέση του ότι είναι αντίθετο με τη λογική των αναθέσεων και ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθούν άμεσα αντικειμενικές, αξιοκρατικές και με αδιάβλητο τρόπο κρίσεις προϊσταμένων ώστε να εξασφαλιστεί η διαφάνεια, η αξιοκρατία και η αποτελεσματικότητα στη Δημόσια Διοίκηση.
Ως Δ.Σ του Συλλόγου παρακολουθούμε στενά τα γεγονότα και με έκτακτες ανακοινώσεις θα σας κρατάμε ενήμερους για όλες τις εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα που μας αφορούν ως κλάδο.